Veelgestelde vragen

Vragen over Altijdalleskwijt.nl

We helpen je graag verder als je een vraag hebt. Om je zo goed mogelijk te helpen hebben we per categorie de meest gestelde vragen op een rijtje gezet voor je. Waar wil je meer over weten? 

  • Voor vragen over je bestelling of algemene zaken, klik op de volgende link: Algemene vragen
  • Voor vragen over onze Chipolo bluetooth trackers, klik dan op de volgende link: Vragen over Chipolo 
  • Als je een vraag hebt over onze Chipolo One Spot, klik dan op de volgende link: Vragen over Chipolo One Spot
  • Als je een specifieke vraag hebt over onze Tile bluetooth tracker, klik op de volgende link: Vragen over Tile

Algemene vragen

Hoe verzenden wij en past het door de brievenbus?
Wij verzenden onze pakketjes altijd via PostNL en DHL met een track and trace code. Welke je ontvangt nadat een bestelling is verzonden! De meeste 1-packs passen door de brievenbus.

Hoe zit het met de garantie?
Bij altijdalleskwijt.nl heb je altijd 30 dagen geld terug garantie op alle producten in ons assortiment. Voor specifieke vragen kun je ons altijd mailen.

Hoe werkt ruilen?
Mocht je binnen 30-dagen na de aankoop toch besluiten dat het product niet is wat je had gewild, dan mag je het product altijd retourneren. Mits deze niet gekoppeld is aan je telefoon.

Hoe werkt retourneren?
Mocht het product onverhoopt defect zijn gegaan, dan mag het product altijd geretourneerd worden. Wij zullen ervoor zorgen dat je een nieuw product ontvangt.

Is een tracker geschikt als relatiegeschenk?
We hebben al verschillende bedrijven mogen helpen bij het ideale relatiegeschenk. Waarom ideaal? Nou je helpt iemand bij het oplossen van een probleem en het wordt dagelijks gebruikt! Een bedrukte Tile of Chipolo zorgt dus voor een positieve associatie met het oplossen van problemen.

 

Vragen over Chipolo

Werkt Chipolo op elke telefoon?
De Chipolo App wordt ondersteund door IOS 12 of hoger en apparaten met Android 7 of hoger. Ook is het mogelijk om met een Apple Watch te koppelen met watchOS 2.0 of hoger.  Windows en Blackberry apparaten worden niet ondersteund.

Hoe maak ik een account en koppel ik een Chipolo hieraan?
Ga naar de Google Playstore of App Store op je apparaat en download de Chipolo app. Maak een account aan via Facebook, via Google of meld je aan met een e-mail adres. Schakel Bluetooth, Locatie, Meldingen en Beweging in om optimaal gebruik te maken van de Chipolo en druk op verder. Druk vervolgens op de + linksboven in de App om de Chipolo te koppelen. Druk Tenslotte op de knop op de Chipolo tot je een geluid hoort en houd hem naast je apparaat. Klaar!

Hoe vind ik met een Chipolo mijn spullen terug?
Open de app en selecteer wat je mist. Als de Chipolo binnen bereik is druk dan op bellen. Hoor je niets? Druk dan op het Chipolo logo en zie hoe ver je van de Chipolo af bent. Hoe lager die staat, hoe dichterbij je bent. Staat er ‘stuur bericht indien gevonden’, dan is de Chipolo buiten je bereik. Boven de gele knop staat waar de app het laatst contact heeft gehad met de Chipolo, dit kun je ook op het kaartje zien. Ga daarnaartoe om binnen het bereik van de Chipolo te komen. Voer dan de eerste stappen opnieuw uit. Kun je de Chipolo nog niet vinden? Druk dan op ‘stuur bericht indien gevonden’. Iedereen met een Chipolo app gaat dan, zonder dat ze het weten, meezoeken naar jouw Chipolo. Je ontvangt een bericht wanneer jouw Chipolo is gevonden.

Hoe vind ik met een Chipolo mijn telefoon terug?
Druk twee keer op de knop op de Chipolo. Als je Chipolo binnen het bereik is zal je telefoon een geluid maken, ook als deze op stil staat. Is je telefoon buiten het bereik, wees niet getreurd, hier is ook een oplossing voor. Ga naar https://app.chipolo.net/signin. Log in met je e-mail en wachtwoord. Selecteer je telefoon en druk op ‘ring this device’. Je telefoon zal vervolgens een geluid maken, ook als deze op stil staat.

Hoe deel ik een Chipolo met iemand anders?
Wil je graag met meerdere mensen gebruik maken van één Chipolo? Dat kan, met maximaal 4 mensen en niet tegelijk. Dit werkt als volgt. Connect de Chipolo met één telefoon. Klik op de actieve Chipolo. Klik rechtsboven op de drie puntjes. Klik op Delen (twee keer). Vul het e-mailadres in van de andere gebruikers. De andere krijgt een e-mail met instructies om de Chipolo te koppelen aan diegene zijn telefoon. That’s it!

 

Vragen over de Chipolo One Spot

Hoe koppel je de Chipolo One Spot aan de Apple Zoek mijn-app?
Open de Zoek mijn-app op je iPhone of iPad. Druk op 'Objecten'. Druk daarna op 'Voeg object toe'. Druk op 'Ander ondersteund object'. De Zoek mijn-app begint nu te zoeken naar compatibele apparaten in de buurt. Zodra de app je Chipolo ONE Spot ziet, klik je op 'Verbinden'.
Nadat je de Chipolo One Spot hebt verbonden met je Apple-apparaat, kun je een naam kiezen en er een emoji voor instellen. Klik vervolgens op 'Doorgaan'. Zoek mijn zal om bevestiging vragen om de Chipolo One Spot toe te voegen met je Apple ID. Klik op 'Doorgaan' om te bevestigen.
Klik tenslotte op het laatste overzichtsscherm op 'Voltooien' en je bent helemaal klaar! De Chipolo One Spot is nu succesvol toegevoegd aan je Apple ID.

Chipolo One Spot Compatibiliteit
De Chipolo One Spot is een speciale editie van de Chipolo One. Deze werkt alleen met de Apple Zoek mijn-app en niet met de Chipolo app. Deze Chipolo One Spot werkt alleen op een iPhone of iPad met iOS 14.3 of hoger.

Werkt de Chipolo One Spot met de Chipolo app?
Nee, de Chipolo One Spot werkt alleen met de Apple Zoek mijn-app.

Hoe stel je 'Verloren modus' in?
Open de Zoek mijn-app op je iPhone of iPad. Klik op 'Objecten'. Klik dan op het item waarvoor je 'Verloren modus' wilt inschakelen. Klik op 'Verloren modus'. Zet de schakelaar knop op 'ingeschakeld' om de functie in te schakelen. Je krijgt nu een melding wanneer je dit item achterlaat. Als u deze functie niet meer wilt gebruiken voor uw item(s), zet u de schakelaar gewoon weer op 'uitgeschakeld'.

Hoe verwissel je de batterij van de Chipolo One Spot?
De Chipolo ONE Spot maakt gebruik van een vervangbare CR2032-batterij. Dit is een batterijtype dat overal verkrijgbaar is. De Batterij verwissel je als volgt:
Gebruik je vingernagels of gebruik een klein, dun object om de kleine opening aan de zijkant van de Chipolo ONE Spot voorzichtig te openen. Vervang de oude batterij door een nieuwe CR2032-batterij, waarbij je de plus kant van de batterij naar boven plaatst. Maak de Chipolo ONE Spot weer dicht door de bovenste gaten op beide deksels uit te lijnen.

 

Vragen over Tile

Werkt Tile op elke telefoon?
De Tile App wordt ondersteund door IOS 13 of hoger en apparaten met Android 7 of hoger.

Hoe maak ik een account en koppel ik een Tile hieraan?
Download eerst de Tile App. Open de app en tik op ‘Get Started’. Vul jouw email adres in als gebruikersnaam. Maak een wachtwoord aan (minstens 7 tekens lang). Ga naar jouw email inbox en volg de instructies om de mail te bevestigen. (Wanneer je geen mail ziet, kijk in je spambox). Wanneer het bevestigd is log je in op je mobiel. Volg de aanwijzingen die de Tile App geeft (m.b.t. Bluetooth en locatie).
Vervolgens ga je de Tile koppelen aan de app. Voeg een Tile toe: klik op de + knop om een Tile toe te voegen. Druk op het Tile logo op de Tile tot je een geluid hoort. Druk best stevig door en laat niet los, totdat je een geluidje hoort. Plaats de Tile naast jouw telefoon. Geef daarna jouw Tile een naam (Sleutels, Laptop, Fiets etc.) Activeer tenslotte jouw Tile. Hoppa, alles kan nu gevonden worden!

Hoe vind ik met Tile mijn spullen terug?
Als je Tile gekoppeld hebt aan de Tile App kun je hem vastmaken aan of vastplakken op spullen die je dagelijks kwijtraakt. Hieronder leggen we uit hoe je Tile geluid laat maken en terug kan vinden.
Open de App op je telefoon of tablet. Selecteer wat je mist. Als je Tile binnen bereik is, druk dan op find. Luister goed en vind je spullen terug. Hoor je niets? Druk dan op de Tile (met de groene cirkel eromheen) en zie hoe ver je van de Tile af bent. Hoe voller het groene rondje, hoe dichterbij je bent.
Staat er ‘notify when found’ dan is de Tile buiten je bereik. Boven de blauwe knop staat waar de App het laatst contact heeft gehad met de Tile, dit kun je ook op het kaartje zien. Ga daarnaar toe om binnen het bereik van de Tile te komen. Voer dan de eerste stappen uit.
Kun je de Tile nog niet vinden? Druk dan op ‘notify when found’. Iedereen met een Tile App gaat dan, zonder dat ze het weten, meezoeken naar jouw Tile. Je ontvangt een bericht wanneer jouw Tile is gevonden.

Hoe vind ik met Tile mijn telefoon terug?
Ben jij je telefoon kwijt? Druk dan twee keer op de knop op de Tile. Als de Tile binnen het bereik is zal je telefoon een geluid maken, ook als deze op stil staat. Is je telefoon buiten het bereik, wees niet getreurd. Volg dan de volgende stappen: Ga naar https://web.thetileapp.com/login. Log in met je e-mail en wachtwoord. Ga naar je apparaat en klik op ‘Find’. Je telefoon zal vervolgens een geluid maken, ook als deze op stil staat.

Hoe deel ik een Tile met iemand anders?
Wil je graag met meerder mensen gebruik maken van één Tile? Volg dan de volgende stappen: Open de App en klik op de Tile die je wilt delen. Klik op ‘Options’ en dan op ‘Share with’. Typ het e-mail adres is van diegene met wie je de Tile wilt delen. Diegene ontvang een e-mail met instructies om de Tile te koppelen aan diegene zijn telefoon.